Nowości Książkowe

Witajcie!
Jesień od zawsze kojarzy mi się z ciepłą herbatą, kocem i czytaniem książek.  Wiadomo, dni są krótsze, wieczory coraz dłuższe i jakoś trzeba wypełnić sobie ten czas. Ja w tym okresie zwykle stawiam na czytanie, gdyż nic tak mnie nie relaksuje jak dobra książka. Mimo iż od kilku lat jestem posiadaczką Kindla, i naprawdę nie żałuje jego zakupu, to i tak często sięgam po książki w formie tradycyjnej.  Ostatnio poczyniłam małe zakupy książkowe, bo jak już wspomniałam, jesień sprzyja czytaniu, i postanowiłam się z Wami nimi podzielić, kto wie, może i Wy właśnie jesteście w trakcie poszukiwań lektury na jesienne wieczory. Tak więc jeśli jesteście ciekawi na jakie pozycje się skusiłam to zapraszam do dalszej części postu.


Stosik może nie wygląda imponująco, jednak kolejna partia książek już jest w drodze. Tak więc moja domowa biblioteczka na pewno jeszcze się powiększy.


„Duchowa prostota. Jak mieć więcej, mając mniej." - Courtney Carver 
Poznaj siłę, która może odmienić Twoje życie.Napisany przez niezwykłą kobietę poradnik, który pomaga innym zdobyć więcej przestrzeni, czasu i… miłości. Czy minimalizm jako postawa życiowa może poprawić stan zdrowia, pomóc zbudować trwalsze i głębsze relacje oraz rozładować stres? Wciąż do czegoś dążymy – każdego dnia poddajemy się presji, by dłużej pracować i więcej posiadać. Dla Courtney Carver ten ciągły wyścig musiał się zakończyć, gdy zdiagnozowano u niej stwardnienie rozsiane. Stres był jak oliwa dolewana do ognia – nagle stało się jasne, że musi wyzbyć się fizycznego i psychicznego bałaganu, który potęgował jej chorobę i złe samopoczucie. Carver pokazuje, jak realizować praktyczny minimalizm, by posiadając mniej, zyskać więcej przestrzeni, czasu i miłości! Pozbywanie się zbędnego bagażu pomaga jej zdaniem wprowadzić w życie światło i harmonię. Jej znany na całym świecie Project 333 zakłada ograniczenie liczby ubrań do 33 sztuk i noszenie ich naprzemiennie przez trzy miesiące. Efekty tej akcji otworzyły oczy tysiącom ludzi i zrewolucjonizowały ich szafy.

Należę do tych osób które bardzo lubią czytać poradniki. Te o rozwoju,  minimalizmie czy też zmianie swojego otoczenia, należą do moich ulubionych. Zdaje sobie sprawę, że większość informacji w nich jest powielanych, jednak ja w tym gąszczu wiadomości i tak zawsze znajdę coś, czego nie było w innej książce o tej samej tematyce. Minimalizmem  interesuje się już od dawna i staram się wcielać go codziennie w moje życie. Jak mi idzie? Niestety muszę przyznać, że do ideału w tej dziedzinie jeszcze mi daleko. Jednak uważam,  że wolny krokiem także można dojść do celu, a tego typu książki tylko mi to ułatwią.



„Żyj przytulnie. Magia codziennych przyjemności." - Melissa Alvarez
Czym jest przytulność? To wszystko, co sprawia, że czujesz się błogo i bezpiecznie. Przytulne życie zależy przede wszystkim od twojego nastawienia, dzięki któremu wnosisz ciepło, miłość, przyjaźń i dobre samopoczucie do swojego domu, pracy i codzienności.  Wprowadź przytulność w każdą sferę swojego życia, korzystając z inspirujących wskazówek Melissy Alvarez i dowiedz się, jak: ocieplić przestrzeń materialną wokół siebie, przywiązywać się bardziej do ludzi, a mniej do przedmiotów, tworzyć i pielęgnować głębokie relacje bez poczucia poświęcania się dla innych, zwolnić tempo i osiągnąć pożądany poziom komfortu, wprowadzić ciepło i empatię do każdej sfery życia.  Odkryj sztukę przytulnego życia i celebruj je każdego dnia!

Relaks jest dla mnie bardzo ważny. Na co dzień moje życie jest dość intensywne i dużo się w nim dzieję. Tak więc chwile kiedy to mogę odetchnąć i się zrelaksować są do mnie bardzo ważne. Oczywiście nie mam z tym problemu, gdyż ja ogólnie lubię sobie sprawiać przyjemność i dbam o to aby w tym pedzie dnia codziennego znaleźć chwilę na wyciszenie i naładowanie akumulatorów, jednak stwierdziłam, że ta książka jeszcze bardzie pomoże mi zadbać o tą sferę życia. A przecież wiadomo, że jesień to nie tylko czytanie, ale także rozpieszczanie i dbanie o siebie.


„Japoński przepis na stuletnie życie"- Junko Takahaski
W Japonii żyje najwięcej stulatków na świecie. Zaskakująca jest nie tylko liczba seniorów, ale przede wszystkim ich kondycja fizyczna i psychiczna. W książce poznamy sposoby wiekowych Japończyków na zachowanie sprawności i dobrego zdrowia. Co jedzą? Jak długo śpią? W co wierzą? Co sprawia, że cieszą się życiem wyjątkowo długo? Poznajcie Japoński przepis na stuletnie życie!  Mieko Nagaoka (102 lata) ustanowiła niedawno rekord w pływaniu stylem dowolnym na 1500 metrów w kategorii stulatków. Hidekichi Miyazaki w wieku 105 lat wziął udział w biegu na 100 metrów i marzy, żeby pobiec z Usainem Boltem. Z kolei doktor Shigeaki Hinohara (żył 105 lat), zwany najbardziej zajętym japońskim stulatkiem, kalendarz wizyt miał wypełniony na dwa lata do przodu. Poznajemy także stuletnią fotografkę Tsuneko Sasamoto, której motto brzmi: „Na naukę nigdy nie jest za późno”. Co jedzą, jak żyją, pracują, rozwijają swoje życie zawodowe, wypoczywają? Z kim się spotykają, kogo kochają lub nienawidzą? Krótko mówiąc: jak wyglądało i wygląda życie sędziwych mieszkańców tego odległego kraju, od których z pewnością możemy wiele się nauczyć, aby poprawić jakość swojego życia. 

Styl życia Japończyków od zawsze mnie fascynował. To jak dobrze wyglądają mimo swojego wieku, bardzo długo zachowują sprawność umysłową, duchową czy też cielesną, zawsze wzbudzał we mnie podziw. Być może wielu z Was powie, że to geny, i zapewne tak trochę jest, jednak ja osobiście wierzę, że ich styl bycia oraz odżywianie mają w tym bardzo duży udział. Tak więc myślę, że będzie to fascynująca lektura, dzięki której wprowadzę zmiany nie tylko w swojej diecie, ale także zacznę patrzeć inaczej na pewne aspekty dnia codziennego.


„Niewyjaśnione okoliczności" - Dr. Richard Shepherd
Czołowy brytyjski praktyk medycyny sądowej, dr Richard Shepherd, poświęcił swoją karierę zawodową odkrywaniu tajemnic śmierci. Gdy ktoś umrze śmiercią gwałtowną lub z niewyjaśnionych przyczyn, zadaniem dr. Shepherda jest ustalić przyczynę zgonu. Każda sekcja zwłok to swego rodzaju zagadka kryminalna – a dr Shepherd przeprowadził ich w swoim życiu prawie 25 tysięcy. Dzięki swoim umiejętnościom, oddaniu i wnikliwości dr Shepherd jest w stanie odpowiedzieć na jedno z najtrudniejszych pytań: jak doszło do śmierci danej osoby? Czy chodzi o seryjnego mordercę, czy o katastrofę naturalną; o zabójstwo doskonałe, czy o podejrzany wypadek – dr Shepherd nigdy nie zakłada niczego z góry, zawsze za to dąży do odkrycia prawdy. Wprawdzie był zaangażowany w najgłośniejsze sprawy, takie jak masakra w Hungerfordzie (1987), morderstwo Rachel Nickell (1992), a nawet śledztwo w sprawie wypadku księżnej Diany (1997) oraz ataku na World Trade Center (2001), lecz często to mniej głośne sprawy okazują się najbardziej zagadkowe, intrygujące, a nawet dziwaczne. Dowody przedstawione przez dr. Shepherda – zarówno w świetle jupiterów, jak i poza mediami – doprowadziły do skazania morderców, uniewinnienia osób fałszywie oskarżonych, a nawet do zaskakującego ponownego otwarcia dawno zamkniętych spraw. Jednakże życie w cieniu śmierci, bycie naocznym świadkiem najgorszych okropieństw, co jakich zdolny jest człowiek, miało swój koszt. Dr Shepherd uczciwie opowiada, jaką cenę przyszło zapłacić jemu samemu i jego bliskim. „Niewyjaśnione okoliczności” to fascynująca autobiografia, relacja nietuzinkowego człowieka, unikalny wgląd w niezwykły zawód, a przede wszystkim przejmujący i niosący otuchę testament tych, których życie zakończyło się przedwcześnie. 

Ta książka najprzyjemniejsza pewnie nie będzie, jednak ja lubię ciężkie tematy. Uważam, że człowiek powinien poszerzać swoją wiedzę w każdej dziedzinie, gdyż nigdy nie wiadomo jakie informacje nam się w życiu przydadzą. Ja pozycję medyczne bardzo lubię, jednak o pracy patologa sądowego wiem mało, więc myślę, że ta książka znacznie przybliży mi ten zawód, który być może najprzyjemniejszy nie jest, jednak na pewno jest bardzo ciekawy, no i przydatny. Tak więc już nie mogę się doczekać kiedy zacznę zagłębiać się w tą lekturę.



„Tatuażysta z Auschwitz" - Heather Morris
Bestsellerowa oparta na faktach powieść na miarę „Chłopca w pasiastej piżamie” i „Listy Schindlera”.
Lale Sokołow trafił do Auschwitz w 1942 roku jako dwudziestosześciolatek. Jego zadaniem było tatuowanie numerów na przedramionach przybywających do obozu więźniów. Naznaczanie ich. Pewnego dnia w kolejce stanęła młoda przerażona dziewczyna – Gita. Lale zakochał się od pierwszego wejrzenia. I obiecał sobie, że bez względu na wszystko uratuje ją. Wykorzystał swoją pozycję nie tylko, by jej pomóc. W obozie po raz pierwszy rozmawiali, flirtowali, wymienili pocałunki. Ich uczucie przetrwało nazistowskie piekło: po wyzwoleniu odnaleźli się, pobrali i spędzili razem resztę życia. Lale Sokołow zdecydował się opowiedzieć swoją historię dopiero po śmierci Gity. To łamiąca serce, a jednocześnie pełna otuchy opowieść. Opowieść, która daje siłę nawet w najmroczniejszych czasach. Niesamowita historia miłosna niezwykłego człowieka i apoteoza człowieczeństwa. 


Już w czasach licealnych bardzo interesowałam się tematyką drugiej wojny światowej i Auschwitz. Tym bardziej, że jako dorosła kobieta odkryłam, że mój pradziadek zginął w tym obozie. Powiem Wam, że moment kiedy zobaczyłam jego nazwisko na liście ofiar wstrząsnął mną dogłębnie.  Mimo iż tematyka masowych mordów na ludziach nie jest łatwa, to uważam, że o historii należy pamiętać, chociażby przez wzgląd na ludzi którzy ponieśli taką bezsensowną i okrutną śmierć. Bardzo jestem ciekawa tej książki, i już wiem, że pewnie nie jedna łza się poleje podczas jej czytania.


****

A Wy znacie którąś z tych pozycji?
Daj znać, lub też podzielcie się swoimi  czytelniczymi odkryciami.

Pozdrawiam.
:)

Komentarze

  1. Czytałam 'tatuażystę'. Ciekawa książka :)
    Ja jutro wbijam do biblioteki po jakieś nowe książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że udało Ci się znaleźć jakieś ciekawe pozycje w bibliotece :)

      Usuń
  2. Mam w planach książkę "Niewyjaśnione okoliczności". Czeka już na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie także ta książka czeka jeszcze na przeczytanie. Myślę jednak, że niebawem się za nią zabiorę, gdyż jestem jej bardzo ciekawa :)

      Usuń
  3. Ostatnia propozycja interesuje mnie od jakiegoś czasu, może w końcu przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w takim razie nadzieję, że się na nią skusisz. Tyle osób poleca tą książkę, iż myślę, że jest naprawdę warta uwagi :)

      Usuń
  4. Nie znam niestety żądnej z nich. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś jeszcze Ci wpadną w ręce te książki :)

      Usuń
  5. Tatuażystę mam na liście książek do przeczytania. Moja koleżanka js czytała i bardzo poleca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka ma takie dobre recenzje, że myślę, że i mi się spodoba :)

      Usuń
  6. Może jeszcze będziesz miała kiedyś okazję przeczytać te pozycje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam Tatuażystę i szczerze, to bardzo średnio, jakoś nie mogłam się przekonać....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie jestem tej książki jeszcze bardziej ciekawa. Opinie co do niej wychodzi na to, że są podzielone. Ciekawe do którego grona ja się będę zaliczać po jej przeczytaniu :)

      Usuń
  8. niewyjasnione okolicznosci mam w planach ale musze siepsychicznie przygotowac;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ta książka wymaga psychicznego przygotowania :)

      Usuń
  9. Tatuażysta z Auschwitz kusi, kiedyś ta tematyka bardzo mnie interesowała.
    Może wspólna obserwacja?:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Oj, będzie, będzie! To jeszcze nie wszystkie książki jakie czekają na przeczytanie. Kilka dni temu dostałam kolejną paczkę z książkami :)

      Usuń
  11. Uwielbiam ksiązki o holocaust, tatuaż jest moją ulubioną!
    Polecam również "Kontrakt Panny Brandt" i "Esesman i żydówka"
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także lubię książki o tej tematyce. Dzięki za polecenie :)

      Usuń
  12. Czytałam tatuażystę i naprawdę świetna książka, nie umiałam się oderwać i historia wciągneła mnie bez reszty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mnie ta książka także tak wciągnie :)

      Usuń
  13. Nie czytałam zadnej książki z tego stosu ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też mam Tatuażystę z Auschwitz ❤

    OdpowiedzUsuń
  15. Very interesting books. Thank you for sharing.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/10/twilly-dhermes-eau-de-parfum_24.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam wszelkie poradniki! Minimalizm mi akurat wychodzi bardzo dobrze, mimo to lubię czytać kolejne książki, zawsze mogę znaleźć coś nowego. Koniecznie muszę przeczytać o długowieczności Japończyków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także uwielbiam poradniki, mam ich sporo i kupuję kolejne :)
      Jeśli chodzi natomiast o minimalizm, to idzie mi całkiem dobrze, jednak i tak jeszcze mam dużo do zrobienia w tej sprawie, aby dość do perfekcji :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nowości Kosmetyczne No7

Blog Roku 2013

Zaskakujące Fakty o Wielkiej Brytanii Cz. I