Zorganizuj Się - cz.3

Witajcie!!
Dzisiaj przychodzę z kolejną częścią cyklu "Zorganizuj się ".
Temat na dzisiaj to: organizacja czasem.

Jeśli nauczymy się lepiej gospodarować czasem, to w efekcie będziemy mieli więcej czasu an robienie tego, na co mamy ochotę. Zastanówmy się, jak chcielibyśmy spędzać wolny czas. Podróże? Czytanie? Kręgle? Podjęcie decyzji co chcemy robić, jest pierwszym krokiem do znalezienia na to czasu. Najlepiej jest spróbować opracować porządek dnia czy też tygodnia, wyodrębniając "swój czas". Poświećmy wtedy ten moment tylko na robienie takich rzeczy, które sprawiają nam przyjemność. 




Kilka rad pomocnych w organizacji naszego czasu:

- Rzeczy które wymagają od nas większego wysiłku umysłowego czy też fizycznego, najlepiej zaplanować na godzinny przedpołudniowe. Większość z nas właśnie w tym czasie ma najwięcej energii.
 
- Mimo iż większość z nas ma dobrą podzielność uwagi, to starajmy się w danym momencie  skupić swą uwagę tylko na konkretnym zadaniu. Nasz umysł jest wtedy zdecydowanie bardziej produktywny.
 
- Starajmy się trzymać terminów. Jeśli na dany dzień wyznaczymy sobie konkretne zadanie, zróbmy wszystko, aby pod wieczór móc wykreślić to zadanie z naszej listy. Jeśli coś nam przeszkodzi w realizacji naszych planów, nie panikujmy, po prostu przenieśmy owe zadanie na następny dzień. 
 
- Jeśli rodzina, czy też ktoś nam bliski może nas odciążyć z wykonywania pewnych czynności, poprośmy go o pomoc. Być może któryś z naszych domowników codziennie przechodzi koło poczty, i z miłą chęcią wstąpi po obiór paczki dla nas. 
 
- Jeśli wykonanie danej rzeczy nie wymaga długiego nakładu czasowego i możemy zrobić ją od razu, to nie ma sensu odkładania jej na później. Wykonanie telefonu, czy też umycie kupka zajmuje naprawdę niewiele czasu, więc  czemu nie zrobić tego od razu.

- Codziennie wieczorem poświęć pięć minut na przygotowanie harmonogramu na kolejny dzień.  Pozwoli nam to na rozpoczęcie następnego poranka w spokoju,  bez chaotycznego planowania dnia, który już się rozpoczął.
 
Jeśli i Wy macie jakieś swoje niezawodne sposoby aby lepiej zarządzać czasem to piszcie.
Chętnie zapoznam się z Waszymi radami. 
 
Pozdrawiam. 

Komentarze

  1. ja jestem swietna w planowaniu a pozniej jak przychodzi co do czego to wszystkie moje plany na nic sie zdaly :P


    http://worldfullofhope.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ten cykl;d

    OdpowiedzUsuń
  3. jak czytałam pierwszy post to sobie myślałam "o ale jestem zorganizowana, bo staram się sprzątać regularnie, odkładać rzeczy na miejsce i nie trzymam rupieci w szafach" a tu czytam ten post i myśle sobie ale jest nie zorganizowana czasowo! zawsze wszsytko odkładam na później, nidgy nikogo nie proszę o pomoc robie wszsytko sama i nie planuje następnego dnia :/ a potem sie dziwie ze sie nie wyrabiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też swojego czasu byłam taką Zosią Samosią, wszystko robiłam sama, a potem wieczorem padałam na twarz, a i tak ze wszystkim się nie wyrobiłam. Teraz to się już zmieniło, proszę o pomoc no i czasu jakbym miała troszkę więcej...

      Usuń
  4. organizacja czasu - hyy ja nie panuje nad czasem :( bardzo duzo go oddaje "zjadaczom czasu" takim jak np.:TV)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja też czasami wsiąknąć oglądając seriale itp. ;)

      Usuń
  5. no ale tak właściwie? po co być zorganizowanym ? :D

    I-am-Journalist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociażby dlatego, żeby nie utonąć w natłoku spraw do załatwienia i znaleźć czas na chwilę przyjemności dla siebie ;)

      Usuń
  6. Tak jak dobrze sobie radzę ze sprzątaniem i dbaniem o porządek w mieszkaniu, tak z czasem kompletnie nie :D Teraz kiedy mam mało obowiązków, nie jest tak źle, ale jak chodziłam do szkoły i przy okazji miałam kilka innych rzeczy to gubiłam się w natłoku ważnych i mniej ważnych spraw. To zawsze był mój problem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nowości Kosmetyczne No7

Blog Roku 2013

Zaskakujące Fakty o Wielkiej Brytanii Cz. I