"Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi" - Dale Carnegie cz. III

Witajcie!
Relacje międzyludzkie to coś, co w ostatnich latach bardzo kuleje. Rozwój technologi znacznie się do tego przyczynił. Obecnie każdy woli wysłać SMS-a czy też zadzwonić, niż się spotkać i porozmawiać w cztery oczy. A przecież takie spotkanie to nie tylko rozmowa, to także uścisk dłoni, przytulenie, czy też uśmiech na twarzy. Tego nie da się wykonać przez słuchawkę telefonu. Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach słowo przyjaciel straciło trochę na wartości. A przecież tak nie musi być. Warto czasem popracować nad tym, aby odbudować zerwane więzi, czy też wyjść do ludzi i poznać kogoś nowego. Tak więc jeśli chcecie poprawić swoje relację z innymi to zapraszam Was na dzisiejszy wpis, jak i odsyłam Was do poprzednich moich postów na ten temat.



"Umiejętność nawiązywania kontaktów z ludźmi jest takim samym towarem, jak kawa czy cukier. I za tę umiejętność zapłacę więcej niż za każdą inną pod słońcem."
                John D. Rockefeller

Umiejętność nawiązywania kontaktów z ludźmi jest bardzo ważna. Nie tylko pomaga nawiązywać nowe znajomości, ale także powoduje, że nasze życie staje się łatwiejsze. Przecież dobre słowo, czy też szczery uśmiech, niejednemu z nas otworzyły niejedne "drzwi" czy też pomógł załatwić nie wykonalną sprawę na przykład w urzędzie.  Trzeba jednak pamiętać, że aby zjednać sobie ludzi, musimy być na nich otwarci, życzliwi i przede wszystkim słuchać tego, co do nas mówią.  

Można zdobyć więcej przyjaciół w ciągu dwóch miesięcy po prostu interesując się innymi ludźmi niż w ciągu dwóch lat próbując zainteresować innych ludzi sobą. 

Jeśli chcemy zdobyć przyjaciół, powinniśmy zacząć od robienia różnych rzeczy dla innych ludzi. Rzeczy, które wymagają czasu, wysiłku, bezinteresowności i uwagi. Niestety mam wrażenie, że ta cecha wymiera w ludziach. Obecnie prawie każdy chce coś ugrać na nowej znajomości. Nie rzadko podczas pierwszego spotkanie między dwojgiem ludzi padają pytania typu: ile zarabiasz, gdzie pracujesz, gdzie mieszkasz. W mojej opinie te pytania mają na celu sprawdzenie czy nasza sytuacja materialna jest na tyle wysoka, że warto wejść z nami w bliższą relację, bo kto wie, może kiedyś ta druga osoba na tym skorzysta. Jeśli tylko słyszę takie pytanie na początku jakiejkolwiek znajomości, to od razu taka osoba traci u mnie na starcie. Przecież w życiu to nie grubość portfela określa, czy jesteśmy ludźmi wartościowymi, czy też nie!

Tak więc jeśli chcesz, by lubili Cię inni, jeśli chcesz nawiązać naprawdę szczerą przyjaźń, jeśli chcesz pomóc innym i jednocześnie sobie, miej zawsze w pamięci tą zasadę: Okazuj ludziom szczere zainteresowanie.

 Pozdrawiam
:)

Komentarze

  1. Kiedyś byłam bardzo nieśmiała i miałam problem z poznawaniem nowych osób, ale ciągle się tego uczę i wydaje mi się, że idę w dobrym kierunku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W taki razie trzymam kciuki, abyś nadal pracowała nad swoja nieśmiałością ;)

      Usuń
  2. haha ja tez zdecydowanie nie potrzebuje takich ksiazek :D ale ciekawa pozycja dla nieśmiałych lub zagubionych osób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to pozycja dla każdego, jednak zagubieni i nieśmiali pewnie najwięcej z niej wyciągną wartościowych informacji dla siebie :)

      Usuń
  3. Zawsze iąłam sporo ludzi wkoło siebie, jednakże bliżej dopuszczam tylko garstkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także robię selekcję jeśli chodzi o znajomych. Tak naprawdę, tylko kilka osób mogę nazwać, że są mi naprawdę bliscy;)

      Usuń
  4. Oh, teraz powinno paść pytanie, jak bardzo w złym kierunku poszła nasza cywilizacja, że są potrzebne takie książki? :D
    ja mam sprawdzonych znajomych i póki co mi to wystarczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cywilizacja może i idzie w złym kierunku, jednak ta książka ma już około 80 lat, więc myślę, więc ludzie z tym problemem zmagają się już od pokoleń. Jednak, to prawda, w obecnych czasach ma on na pewno bardziej odczuwalny.

      Usuń
  5. Tytuł książki brzmi intrygująco, ale raczej nie sięgam po takie pozycje :) Ale prawdą jest, że relacje międzyludzkie są bardzo ważne.

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jest to książka dla każdego, gdyż można się z niej wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć. Jak choćby tego jak prowadzić rozmowy w biznesie i przekonać ludzi do swoich racji ;)

      Usuń
  6. Dla mnie dużo ważniejsze jest spotkanie sie z kimś twarzą w twarz niż przez telefon czyt ekran komputera. Zgadzam sie ze w ludziach coraz mniej bezinteresowności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także bardziej cenię sobie spotkanie twarzą w twarz. Jednak wiem, że w dzisiejszych czasach, kiedy to każdy z nas żyje w ciągłym pędzie, telefony czy też komputery znacznie ułatwiają komunikację z drugim człowiekiem. Nie można jednak zapominać, że od czasu do czasu należny się spotkać i tak od serca porozmawiać i nacieszyć się spotkaniem z tą drugą osobą.

      Usuń
  7. Z ciekawości może bym tę książkę przeczytała, ale jakoś szczególnie mnie teraz nie kusi. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś przyjdzie taki czas, że po nią sięgniesz :)

      Usuń
  8. Nie, zdecydowanie to nie książka po którą sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja należę do osób nieśmiałych ale z biegiem lat widzę jak się zmieniam i bardziej otwieram na ludzi i niektóre sytuacje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Najważniejsze to robić postępy nawet jak są małe i powolne ;)

      Usuń
  10. Książka zdecydowanie nie dla mnie, ale na pewno znajdzie swoje grono czytelników :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nowości Kosmetyczne No7

Blog Roku 2013

Zaskakujące Fakty o Wielkiej Brytanii Cz. I