Ulubieńcy Książkowi

Witajcie!
Wiosna zbliża się coraz większymi krokami, co mnie osobiście bardzo cieszy. Więcej słońca, dni coraz dłuższe, cieplej. Człowiek od razu ma więcej energii do życia i działania. Ja wiosnę lubię jeszcze z jednego powodu. Uwielbiam obserwować jak przyroda budzi się do życia, drzewa zaczynają kwitnąć a trawa nieśmiało zaczyna się zielenić. Lubię wtedy przysiąść sobie w parku na ławce i obserwować ten zmieniający się świat wokół mnie. Jeszcze jak pod ręką mam kubek gorącej kawy i jakąś dobrą książkę to mogę powiedzieć, że czuje się jak w raju. Nic tak mnie nie odpręża jak dobra kawa, powieść oraz ciepłe promienie słońca na mojej twarzy. A jeśli i Wy lubicie czytać, to mam dla Was kilka propozycji książkowych które ostatnio bardzo przypadły mi do gustu. Być może i Wam spodobają się one na tyle, że postanowicie po którąś z nich sięgnąć.



"Ogród Zuzanny" - Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska

  Urzekająca opowieść o uczuciach przekazywanych za pomocą sekretnego języka kwiatów Zuzanna i Adam poznali i pokochali się na studiach, jednak nie dane było im być razem. Adam wyjechał na studia za granicę, po jakimś czasie ożenił się i przejął zarząd nad majątkiem teściów. Zuzanna zaś rzuciła studia, krótko była mężatką, a od lat samotnie wychowuje dziecko. Jednak los jest przewrotny i – po trzynastu latach – spotykają się na nowo. Adam zamawia projekt ogrodu, którym zajmować się ma właśnie Zuzanna. Kobieta postanawia przekazać mu wiadomość ukrytą w roślinach. W końcu nie od dziś fascynuje ją wiktoriański język kwiatów, często „pisze“ w ten sposób wiadomości do swoich bliskich. Czy Adam zdoła zrozumieć ukryte przesłanie? Ogród Zuzanny to powieść o szczególnej atmosferze, z wyrazistymi, interesującymi bohaterami (także tymi drugoplanowymi, na dwóch czy czterech… łapach), pełna ciepła i humoru. 

Muszę stwierdzić, że nasi polscy pisarze rosną w siłę. Coraz więcej na naszym polskim rynku czytelniczym, pojawia się pisarzy, którzy naprawdę mają świetne pióro, i którzy w sposób interesujący, jak i zabawny potrafią tak skonstruować fabułę, że ciężko nam się oderwać od powieści. Ta książka właśnie do takich należy. I mimo iż jest to powieść obyczajowa, to muszę stwierdzić, że perypetie bohaterów są tak ciekawe, że ma się ochotę tę książkę czytać i czytać. Powieść jest okraszona także sporą dawką humory, co czyni ją jeszcze bardziej urokliwą, a historia trzypokoleniowej rodziny pokazana na łamach tej książki pokazuje, że w życiu zawsze najważniejsza jest miłość i szczęście.
Serdecznie polecam!


"Będzie bolało" - Adam Kay

Witaj w świecie 97-godzinnych tygodni pracy. W świecie decyzji o życiu i śmierci. W świecie nieustannego tsunami płynów ustrojowych. W świecie, w którym zarabiasz dziennie mniej niż szpitalny parkometr. Pożegnaj się z przyjaciółmi i bliskimi związkami… Witaj w świecie lekarza stażysty.
Spisana potajemnie po niekończących się dyżurach, bezsennych nocach i pracujących weekendach książka komika i byłego stażysty Adama Kaya to dotkliwie szczery opis czasu, który spędził na linii frontu brytyjskiej służby zdrowia. Na zmianę zabawne, przerażające i wzruszające zapiski omawiają wszystko, co chcieliście wiedzieć – i sporo rzeczy, o których wolelibyście nie wiedzieć – o życiu lekarzy na oddziale i poza nim. Uwaga, lektura może pozostawić blizny.

Ta książką to wielki hit jeśli chodzi brytyjski rynek wydawniczy. Ostatnimi czasy jest to chyba też najczęściej czyta książka w londyńskim metrze. Co rusz widzą kogoś zaczytującego się w niej. I w sumie to nie ma co się dziwić, gdyż jest ona naprawdę świetna. Dla mnie czytanie tej książki było tym bardziej interesujące, gdyż mieszkając od kilkudziesięciu lat w UK, kilka razy miałam już do czynienia z tutejszą służbą zdrowia. Książka nie tylko ukazuje prawdę na temat pracy lekarza, a także pokazuje od podszewki, jak działa  służba zdrowia w Wielkiej Brytanii. Mimo iż momentami lektura tej książki była dość bolesna, to muszę też zaznaczyć, że śmiechu podczas jej czytania także było dużo. Tak więc jeśli lubcie medyczne klimaty to ta książka na pewno  przypadnie Wam do gustu. Dodam jeszcze, że ta pozycja została książką roku 2018 w kategorii autobiografia, biografia i wspomnienia.



"Dziennik mojego zniknięcia " - Camilla Grebe

Mroczna i niezwykle emocjonująca opowieść o powtarzanych raz po raz kłamstwach, w które z czasem decydujemy się wierzyć. Brutalne morderstwo w małej sörmlandzkiej wsi Ormberg doprowadza do spotkania trzech osób: Malin, młodej policjantki, która starannie zaplanowała swoje życie, Hanne, psycholog sądowej, której egzystencji grozi załamanie, i Jake’a – chłopca, który nosi w sobie niewypowiedzianą tajemnicę.
Pościg za zabójcą jest nie tylko niebezpieczny, ale także zmienia losy całej trójki. Prawda zaś jak zwykle ma wysoką cenę. Książka została uhonorowana Szklanym Kluczem, nagrodą przyznawaną co roku pisarzowi z kraju nordyckiego za najlepszą powieść kryminalną. 


Kryminały to jeden z moich ulubionych gatunków książkowych. A już te napisane przez skandynawskich pisarzy, uchodzą w moim mniemaniu, za najlepsze z tego gatunku. Przeczytałam już ich kilkanaście, i za każdym razem byłam nimi zachwycona. Książka "Dziennik mojego zniknięcia" została uznana za najlepszą książkę roku 2017 według Szwedzkiej Akademii Kryminału. Nie dziwi mnie to, gdyż jest to naprawdę dobry kryminał, w którym wszystko świetnie jest przemyślane, akcja toczy się wartko, a zakończenie jest mega zaskakujące. Tak więc jeśli lubicie skandynawskie klimaty, oraz powieści trzymające w napięciu to koniecznie sięgnijcie po tą książkę. Gwarantuję, że ciężko będzie się Wam od niej oderwać.



 "Bóg nigdy nie mruga" - Regina Brett

Pięćdziesiąt wskazówek. Pięćdziesiąt lekcji, w których autorka przeplata własne przeżycia z doświadczeniami ludzi spotkanych na swojej krętej drodze; przywołuje ważne dla siebie postaci, znaczące książki i filmy, inspirujące modlitwy i wypisy z lektur; przypomina o sile psalmów i prostych sentencji. Felietony Reginy Brett docenili i pokochali czytelnicy na całym świecie. Przyklejano je na lodówkach, rozsyłano w e-mailach do bliskich. Tematy lekcji, których udzieliło autorce życie, cytowano na tysiącach blogów i przedrukowywano w gazetach. Ta  książka, stanie się bliska każdemu, kto kiedykolwiek znalazł się na życiowym zakręcie oraz wszystkim szukającym inspiracji. Niech każda z pięćdziesięciu lekcji będzie manifestem – jak bohaterka jednego z esejów, pewna sportowa czapka z prostym hasłem: „Życie jest dobre”. Bo takie jest. Naprawdę.

Ta książka jest już pewnie dobrze Wam znana. Pamiętam jak swego czasu, był wielki bum na nią. Ponieważ zwykle staram się wiedzieć co w trawie piszczy, jeśli chodzi o rynek wydawniczy, skuszona pozytywnymi recenzjami, postanowiłam ją sobie zakupić do mojej domowej biblioteczki. I tym oto sposobem, przeleżała ona u mnie na półce dość długo. Oczywiście nigdy o niej nie zapomniałam. W międzyczasie kupiłam też  kolejne książki tej autorki, jednak nie wiedząc czemu, jakoś ciągle sięgałam po inne powieści, a ta książka, jaki i kolejne z tej serii, czekała na swoją kolej. I tak czekała, czekała, aż się w końcu doczekała. Nie wiem, być może musi przyjść odpowiedni moment, aby sięgnąć po tego typu książki. Tak więc kiedy już ten moment nastał, to przeczytałam ją prawie na jednym wdechu, bo jest to jedna z tych pozycji, które naprawdę dają do myślenia. Pokazuje nam ona, co też tak naprawdę jest w życiu ważne, oraz jakimi wartościami powinniśmy się w nim kierować. Jest to książka która naprawdę potrafi podnieść na duchu i wesprzeć nas w trudnych momentach, których przecież nie brakuje  w żuciu każdego z nas.  Tak więc jeśli jeszcze nie mieliście okazji przeczytać tej książki, to czym prędzej po nią sięgnijcie gdyż uważam, że powinna być ona lekturą obowiązkową dla każdego z nas.


I to tyle jeśli chodzi o książki które w ostatnim czasie szczególnie przykuły moją uwagę. Oczywiście w międzyczasie czytałam tez inne powieści, jednak nie wywarły ona na mnie już takiego wrażenia jak te opisane powyżej.


A Wy co czytacie aktualnie??
Dajcie znać, być może i Wasze propozycje mnie zainspirują.

Pozdrawiam
;)

Komentarze

  1. "Będzie bolało" mam na swojej półce, ale jeszcze nie czytałam tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj tą książka, dawka humoru gwarantowana :)

      Usuń
  2. uwielbiam te siązki z ostatniej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także. Już niedługo zabieram się za czytanie kolejnych części z tej serii :)

      Usuń
  3. Bardzo bym chciała przeczytać Ogród Zuzanny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super książka, polecam! Jest też drugi tom tej powieści, mam nadzieję, że niedługo i on wpadnie w moje ręce :)

      Usuń
  4. czytałam ,,Bóg nigdy nie mruga'' - bardzo mi się spodobało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi także, mam nadzieję, że kolejne książki z tej serii będę równie ciekawe :)

      Usuń
    2. Tak, czytałam jeszcze ''Jesteś cudem'' i tak samo - jest super :) Nawet bardziej mi się spodobała. Polecam ci :*

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam żadnych z powyższych tytułów, zainteresowałaś mnie"Bóg nigdy nie mruga".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie znasz tej książki, to sięgnij po nią w wolnej chwili. Myślę, że się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  7. "Będzie bolało" to książka, którą mam na swojej liście książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Dziennik mojego zniknięcia" i przyznaje, że dawno żadna książka tak mnie nie wciągnęła :)

    Pozdrawiam cieplutko, będę zaglądać – obserwuję ❃
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, książka jest świetna ;) Dziękuję za odwiedziny ;)

      Usuń
  9. Todo es precioso! Espero verte pronto por mi blog! Felices pascuas! 🐇🐇🐇🐣🐣🐣

    OdpowiedzUsuń
  10. Bóg nigdy nie mruga kojarzę, chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  11. ,,Dziennik mojego zniknięcia" chciałabym przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna powieść, która do końca trzyma w napięciu ;)

      Usuń
  12. Bóg nigdy nie mruga to obowiązkowa lektura! :) Też uwielbiam wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, uważam, że każdy powinien tą książkę przeczytać ;)

      Usuń
  13. Bardzo eklektyczny gust masz, jak widzę :) Ja niestety nie mam w planach żadnej z tych książek - przynajmniej na razie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawdę, lubię sięgać po książki z różnej tematyki ;)

      Usuń
  14. Nic nie czytałam z twojej propozycji. Ja aktualnie czytam "Polskie Morderczynie" Katarzyny Bonda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Polskie Morderczynie" także ostatnio czytałam, super książka :)

      Usuń
  15. Żadnej z tych książek nie miałam jeszcze okazji czytać, więc będę miała je na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nowości Kosmetyczne No7

Blog Roku 2013

Zaskakujące Fakty o Wielkiej Brytanii Cz. I