Królowa Elżbieta II - Ciekawostki cz.I

Witajcie!
Ci co mnie od dłuższego czasu czytają, wiedzą, że od kilkunastu lat mieszkam w Londynie.
Pamiętam, że jako nastolatka bardzo interesowało mnie życie księżnej Diany.
Każdą informację o niej chłonęłam jak gąbka wodę, a dzień jej śmierci do tej pory pamiętam ze szczegółami.
Mimo iż jestem już dorosła, to fascynacja rodziną królewska nadal mnie nie opuszcza, a to że mieszkam w Londynie, tylko ułatwia mi zbieranie informacji na ich temat. A także kilkoro z nich udało mi się nawet spotkać.  Mimo iż jakąś wielką fanką dynastii Windsorów nie jestem, to jednak lubię  wiedzieć co się u nich dzieje.  Kilka pikantnych biografii rodziny królewskiej również miałam  okazję przeczytać, i muszę stwierdzić, że  jest to zawsze fascynująca lektura dla mnie. Protokół królewski, ich codzienne zwyczaje to coś, co  naprawdę mnie interesuje.

A jeśli i Wy lubicie ciekawostki z życia rodziny królewskiej, to zapraszam Was do dalszej części posty.
Dzisiaj na pierwszy ogień idzie królowa Elżbieta II.

  • Królowa urodziła się o godzinie 2.40 rano, 21 kwietnia 1926 roku, pod adresem 17 Bruton Street w londyńskiej dzielnicy Mayfair.  

  • Elżbieta obchodzi swoje urodziny dwa razy do roku. Dzień swoich urodzi czyli 21 kwiecień, spędza zwykle ze swoją rodziną. W tym dniu nie ma żadnych oficjalnych odchodów, jedynie w Hyde Parku, Windsorze i londyńskim Tower w samo południe rozlegają się wystrzały salwy honorowej. Oficjalne obchody natomiast odbywają się w sobotę, w czerwcu. Spowodowane jest to tym, iż angielska pogoda jest zwykle kapryśna, więc oficjalne obchody w czerwcu są znacznie lepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o wielką królewską paradę, która ma miejsce właśnie tego dnia na londyńskich ulicach.

  • Królowa wraz z innymi członkami rodziny królewskiej bierze udział z wielkiej paradzie w dniu swoich oficjalnych urodzin.  

  • Elżbieta była pierwszym dzieckiem księcia i księżnej Jorku, późniejszego króla Jerzego VI i królowej Elżbiety. 

  • W chwili narodzin była trzecia w kolejce do tronu.

  • Imię Elżbieta otrzymała po matce.

  • Przez pierwsze lata swego życia mieszkała w domu przy 145 Piccadilly w Londynie, nieopodal Richmond Parku.

  • Kiedy miała 6 lat, wraz z rodziną przeprowadziła się do Windsoru.

  • Nauki Elżbieta pobierała w domu, natomiast języka francuskiego nauczyła się od licznych francuskich guwernantek.

  • Od najmłodszych lat królowa fascynuje się zwierzętami, zwłaszcza końmi. Bardzo często gości na wyścigach, aby móc popatrzeć na swoich podopiecznych.

  • Królowa jest jedyną osobą w kraju, która może prowadzić samochód bez prawa jazdy i bez rejestracji. Nie posiada także paszportu.

  •  Aby formalnie powitać królową, mężczyźni powinni skinąć  głową, a kobiety dygnąć.

  • Królowa ma 160 cm wzrostu.

  •  W czasie swojego panowania Elżbieta wysłała ponad 100 000 telegramów. Co roku natomiast dostaje około 60 000 listów.

  • Królowa ma dziewięć królewskich tronów: jeden w Izbie Lordów, dwa w opactwie westminsterskim i sześć w sali tronowej pałacu Buckingham.

  • Królowa ma konto bankowe w Coutts & Co, a w podziemiach pałacu Buckingham znajduje się bankomat tego banku.

  •  Królowa pozowała do 139 portretów.

  • W 2012 roku, z okazji diamentowego jubileuszu, otrzymała 120 000 kartek, listów i upominków. 

  • Za jej panowania Wielka Brytania miała już 13 premierów. 

  • Królowa odwiedziła 117 państw.

  • 50 000 tylu gości przyjmuje średnio rocznie królowa podczas przyjęć w ogrodach, na obiadach i bankietach.


****

Mam nadzieję, że wśród  moich czytelników znajdą się osoby, którym ta seria postów przypadnie do gustu.
Niebawem ukaże się kolejny post z ciekawostkami z życia królowej Elżbiety II

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
;)


Komentarze

  1. Uwielbiam czytać biografie i czytałam o życiu królowej Elżbiety :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie zbiory ciekawostek :) Mam nadzieję, że jeszcze coś podobnego pojawi się u Ciebie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe informacje. Niedawno miałam okazję oglądać dokument o królowej, ale nie wiele info przyswoiłam, gdyż w międzyczasie prasowałam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawy post, przeczytałam z przyjemnością, jestem wielką fanką monarchii brytyjskiej i ubolewam , że u nas zrezygnowano z takiego rozwiązania, monarchia mogłaby pełnić funkcję czysto reprezentacyjną.

    OdpowiedzUsuń
  5. bede śedzić:) bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie przeczytam kolejne posty z ciekawostkami o królowej Elżbiecie. Naprawdę zaskoczyłaś mnie informacją, że pozowała aż do 139 portretów ;)
    Życzę miłej soboty!

    OdpowiedzUsuń
  7. super wpis! :D Lubię czytać takie ciekawostki :D Jak będę w Anglii to jak spotkam auto bez rejestracji to na pewno będzie królowa! :D

    dodaję do obserwowanych :)
    https://pani-blondynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. No takiej to dobrze ani paszportu ani prawka ha, nic, tylko zostać Królową 😀

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią poczytam więcej !😀

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny i pomysłowy wpis. Ja notuję w głowie prawie jazy i premierach - będę podawała dalej :)
    Kinga

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nowości Kosmetyczne No7

Blog Roku 2013

Zaskakujące Fakty o Wielkiej Brytanii Cz. I